Сьогодні 21 березня 2025 року у Західноукраїнському національному університеті відбувається міжнародна конференція
«СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ У ФІЛОЛОГІЧНИХ ТА ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ: ВІТЧИЗНЯНИЙ І МІЖНАРОДНИЙ ВИМІР», організована
кафедрою іноземних мов та інформаційно-комунікаційних технологій ЗУНУ у якій беруть участь понад

150 учасників з України, Австрії, Австралії, Греції, Німеччини, Польщі, Франції, Латвії.

Почесна голова конференції: Оксана ДЕСЯТНЮК
Oksana Desyatnyuk, доктор економічних наук, професор, ректор Західноукраїнського національного університету

Голова конференції: Людмила КРАЙНЯК, кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри іноземних мов та інформаційно-комунікаційних технологій Західноукраїнського національного університету

PLENARY MEETING / ПЛЕНАРНЕ ЗАСІДАННЯ
MARCH 21ST 10am / 21 березня 10.00
West Ukrainian National University (Building 1, room 1303) Ternopil, Lvivska st. 11 Зал засідань ректорату ЗУНУ
(корпус 1, каб.1303) Тернопіль, вул. Львівська 1
Zoom ID: 409 800 8072 passcode: 0303

Welcoming Remarks / Вступне слово

Уляна КОРУЦ, доктор юридичних наук, доцент, проректор з науково-педагогічної роботи Західноукраїнського національного університету

Людмила ГАВРИЛЮК-ЄНСЕН, кандидат економічних наук, доцент, директор ННІМВ ім. Б. Д. Гаврилишина

Dr. Dr. h.c. Thomas BAUER, Centre for Internationalization (Z: INT)/ International Office, Erasmus+ Coordinator, University College of Teacher Education Vienna / PH Wien, Vienna, Austria

MMag.a Esther DREXLER, BEd., Lecturer at the University College of Teacher Education Vienna / PH Wien, Centre for Internationalization (Z: INT)/ International Office, Vienna, Austria,

Mag.a Valentina BENGESSER, Lecturer at the University College of Teacher Education Vienna/ PH Wien, Centre for Internationalization (Z: INT)/ International Office, Vienna, Austria
LEARNING ON AN INTERNATIONAL BACKGROUND STUDENT MOBILITY AT PH WIEN

Arkadiusz PIETLUCH, PhD in Linguistics, Assistant Professor, University of Rzeszów, Poland EXPLORING PRE-SERVICE LANGUAGE TEACHERS’ WELL-BEING TRAJECTORIES DURING THEIR PRACTICUM

Prof. Dr. Latif DURLANIK, Department of Oriental Studies in the University of Hamburg and Department of German linguistics and German as foreign language in the University of Bremen, Germany
MEHRSPRACHIGKEIT (MS) – IST SIE EHER EINE CHANCE ODER EIN POLITISCHES PROBLEM?

Meike SCHMIDT-GLEIM, PhD in Philosophy, Director of the Institute Science of Singularities, TU Dortmund, Dortmund, Germany
THE EROSION OF DEMOCRACY AND THE ROLE OF EDUCATION: A CRITICAL ANALYSIS

Oksana SHOSTAK, Doctor of Philology, Professor of the Department of Foreign Languages and Translation National Aviation University (Ukraine) PAUSE laureate at LARCA, Université Paris Cité,
France
SIMULACRUM AND NATIONAL REALITY IN THE TRANSLATION OF DR. APELLES BY
DAVID TREUER

Olena ILIENKO, Doctor of Education, Head of the Department of Foreign Philology and Translation, O.M. Beketov National University of Urban Economy in Kharkiv, President of the NGO TESOL, Ukraine
PROFESSIONAL DEVELOPMENT OPPORTUNITIES FOR ENGLISH LANGUAGE TEACHERS

Prof.in Mag.a art. CHRISTIANE GESIERICH, B.A. PhD, Department for Professionalization in Elementary and Primary Education teaching (I: PEP), University College of Teacher Education Vienna / PH Wien, Vienna, Austria
LISTENING AS A PREREQUISITE FOR LANGUAGE ACQUISITION

Prof. Dipl. Oec. Dr. CHRISTIAN RUDLOFF, BEd MBA MA, Department of Primary Education (I: PSA), University College of Teacher Education Vienna/ PH Wien, Vienna, Austria, Prof.in Mag.a art. CHRISTIANE GESIERICH, B.A. PhD, Department for Professionalization in Elementary and Primary Education teaching (I: PEP), University College of Teacher Education Vienna / PH Wien, Vienna, Austria
FOOTT PRINTTS: A CROSS-NATIONAL AND CROSS-LINGUISTIC EU-PROJECT IN THE AREA OF CONTINUOUS PROFESSIONAL DEVELOPMENT

Dr. Günter BECK, Independent Scholar, Augsburg, Germany
CONDUCTING DIGITAL GERMAN LANGUAGE EXAMS IN INDIA – A FIELD REPORT

Ina GRASMANE, PhD in Psychology, Daugavpils University, Latvia
EFFECTIVENESS OF A PSYCHO-PEDAGOGICAL INTERVENTION FOR THE DEVELOPMENT OF SPIRITUAL INTELLIGENCE, RELATIONSHIP WITH HAPPINESS AND SPIRITUAL WELL- BEING FOR PRIMARY SCHOOL CHILDREN: A NON-RANDOMIZED CONTROLLED TRIAL.


Дякуємо всім учасникам пленарного засідання за підтримку, участь та плідну працю!